Udostępnij

AddThis is disabled because of cookie consent

Świętujemy i analizujemy model zrównoważonego biznesu rozwijany od ponad trzech dekad

Feb 14, 2019

Seventh Generation logo

JAK ZACZYNALIŚMY

Wszystko zaczęło się w 1988 roku od niezwykle wzniosłych idei i szczytnych celów.  Ambitna grupa przedsiębiorców z Vermont marzyła o założeniu firmy w oparciu o aktywizm, oferującej na rynku amerykańskim produkty, które byłyby zarówno dobre dla zdrowia i środowiska, jak i bezkonkurencyjne pod względem skuteczności.  

Przeszliśmy długą drogę: od mało dochodowego katalogu wysyłkowego z urządzeniami zużywającymi mniej energii, wody i zasobów po wiodącą obecnie na świecie markę nastawioną na zrównoważony rozwój i oferującą gamę rewolucyjnych, naturalnych, nietoksycznych produktów.

Nasza nazwa, Seventh Generation, inspirowana filozofią rdzennych amerykańskich Indian z grupy Irokezów, niesie proste, ale pełne mocy przesłanie: „We wszystkim, co robimy, musimy brać pod uwagę to, jaki wpływ nasze działania wywrą na następne siedem pokoleń”.  Zakodowane w nazwie Seventh Generation pełne mocy przesłanie przyświeca nam również teraz, gdy po upływie ponad 30 lat rozszerzamy naszą działalność poza Stany Zjednoczone.

NASZE DOTYCHCZASOWE OSIĄGNIĘCIA

Historia naszej marki przysparza nam wiele powodów do chluby i zadowolenia.  Jesteśmy dumni, że dołączyliśmy do grona firm typu B Corporation w 2007 roku i czujemy się zaszczyceni, że niezmiennie od sześciu lat zajmujemy na liście B-Corp pozycję firmy najlepszej dla środowiska.   

Niestrudzenie walczymy o bezpieczniejsze produkty, które tworzą bezpieczniejsze domy, a to zaowocowało ostatnio przyjęciem przełomowej ustawy California Right To Know Act (Prawo Kalifornii do informacji).  

Nasz cel to oddawać planecie więcej niż od niej bierzemy – od pozyskiwania składników roślinnych po wykorzystywanie materiałów pochodzących w dużej części z recyklingu, od naszego zespołu zaangażowanego w wolontariat przez 3 tys. dni w roku po nasz wewnętrzny podatek od emisji węglowych, który zaledwie w 2 lata przyniósł 233 tys. funtów dochodu przeznaczonego na projekty związane z rozwojem agroleśnictwa.  Nasze osiągnięcia napawają nas nadzieją i sprawiają, że działamy pełni optymizmu. Przypominają nam, że każdy z nas może wnieść pozytywny wkład dla następnych siedmiu pokoleń.

POTRZEBA JEDNAK O WIELE WIĘCEJ

Jesteśmy dumni, że udało się nam wywrzeć  pozytywny i długotrwały wpływ, ale wiemy również, że przed nami jeszcze długa droga.  Pomimo tego, że wnieśliśmy wkład w rozwój na wiele różnych sposobów, to jednak, aby odwrócić bieg wydarzeń, musimy wpłynąć na zmianę nastawienia.  Ta piękna i cudowna planeta, która udziela nam schronienia, jest w bulwersujący sposób lekceważona, a jej mieszkańcy nie traktują jej z szacunkiem.  Wszyscy nakładamy na nią zbyt wielkie ciężary, nie pomagając jej ich dźwigać.  Naszym celem w Seventh Generation jest pozostawić świat lepszym, niż go zastaliśmy, jednak trzeba przyznać, że na chwilę obecną nie wygrywamy tej wielkiej bitwy.

JAK PLANUJEMY WEJŚĆ NA WYŻSZY POZIOM GRY

Nadal będziemy prowadzić decydującą walkę w ochronie klimatu, zwyciężać przy pomocy roślin, a nie ropy naftowej, redukować ilość odpadów i pozyskiwać surowce w zrównoważony sposób (między innymi).  Planujemy jednak działać na większą skalę, z większą odwagą, przekonaniem i szybkością.

W 2016 roku podjęliśmy ważną decyzję i sprzedaliśmy naszą firmę korporacji Unilever.  Zdecydowaliśmy się wspierać firmę Unilever w realizacji założeń jej Planu Życia w Sposób Zrównoważony (Unilever Sustainable Living Plan), jak również realizacji wizji rozpowszechniania zrównoważonego rozwoju.  Jako część globalnej firmy z misją możemy wyjść z naszą marką poza granice Stanów Zjednoczonych, aby zadbać o zdrowie następnych siedmiu pokoleń na całym świecie.

W 2017 roku powołaliśmy zarząd do spraw misji społecznej, którego zadaniem jest przyspieszenie realizacji naszych społecznych i środowiskowych celów.  W skład tego działającego prężnie i z pasją zarządu wchodzą liderzy zrównoważonego rozwoju, tacy jak Jeffrey Hollender, współzałożyciel naszej firmy, John Replogle jej były dyrektor generalny, Mindy Lubber dyrektor generalny Ceres i Jostein Solheim dyrektor generalny Ben & Jerry’s.

KAMPANIE W WIELKIEJ BRYTANII

W 2017 roku rozpoczęliśmy w Wielkiej Brytanii walkę na rzecz następnych siedmiu pokoleń.  Niemal trzy dekady to dość długi czas oczekiwania, ale teraz jesteśmy tutaj i mamy zamiar nadrobić stracony czas.  

Wykorzystamy nasz pozytywnie zaangażowany aktywizm w walce ze zmianami klimatu i będziemy naciskać na Wielką Brytanię, aby wywiązała się z Porozumienia Paryskiego zawartego w 2015 roku zakładającego utrzymanie wzrostu temperatury globalnej poniżej 2°C w stosunku do poziomu sprzed epoki przemysłowej (prawdziwym celem jest 1,5°C) i ograniczenie do zera emisji gazów cieplarnianych do 2050 roku.  

Podobne jak miliony innych osób obejrzeliśmy serial „Błękitna Planeta II” jesienią 2017 roku i byliśmy poruszeni chwytającymi za serce scenami destrukcji i cierpienia, na jakie my, ludzie naraziliśmy oceany za sprawą cyklu produkcji, konsumpcji i generowania odpadów z plastiku.  Mamy zamiar podjąć więcej działań w celu zwalczenia tego nękającego planetę problemu zanieczyszczenia plastikiem.  Powstaniemy i odpowiemy na apel Sir Davida Attenborough, aby „usunąć plastik z menu”.   Współpracujemy z UK Plastics Pact i niestrudzenie skupiamy wysiłki na realizacji naszych celów generowania zerowej ilości odpadów, aby mieć pewność, że do 2020 roku 100% naszych produktów i opakowań będzie biodegradowalna lub nadająca się do recyklingu.  

WPROWADZANIE ZMIAN W ŻYCIE

Gdybyśmy mogli zmienić przeszłość, zrobilibyśmy to.  Dokonaliśmy zmian, lecz to nie wystarczy.  Mamy nadzieję, że nadal czytasz ten tekst, ponieważ, tak jak nam, Tobie też zależy.  Zapraszamy Cię do współpracy, do wspierania nas i rzucania nam wyzwań, tak abyśmy wspólnie mogli odwrócić bieg zmian klimatu, ograniczyć zanieczyszczenie plastikiem i dokonać wielu innych rzeczy. Tylko wspólnie możemy walczyć o lepszą przyszłość dla siedmiu następnych pokoleń.

Co roku niezależna organizacja B Lab publikuje listy wyróżniające najlepiej działające w danym obszarze

i ogólnie firmy z certyfikatem B Corp, w podziale według ich wielkości, w rocznym rankingu Best for the World (Najlepsze dla świata). Seventh Generation od 2013 do 2018 roku zdobywała uznanie jako firma najlepsza dla środowiska.

ii Beale, C. (2017) „David Attenborough powiedział, że świat musi podjąć natychmiastowe działania w sprawie zanieczyszczenia plastikiem, po tym jak stał się świadkiem jego szkodliwego wpływu po nakręceniu serialu Błękitna Planeta II”, The Independent, 15 października (Online) Dostępne na stronie https://www.independent.co.uk/environment/david-attenborough-plastic-ocean-sea-blue-planet-pollution-microplastic-a8001641.html (dostęp uzyskano 16 października 2018 r.)

Seventh Generation logo

Seventh Generation

Chcemy, aby nasze historie stały się inspiracją i punktem wyjścia dla konsumenckiej rewolucji, której założeniem jest walka o zdrowie kolejnych siedmiu pokoleń oraz tych, które przyjdą po nich.

Przeczytaj historię
0 product(s)

Powiązane artykuły

Czy cywilizacja stoi w kontrze do natury, czy są to równoległe siły mogące się wzajemnie napędzać dla dobra kolejnych pokoleń?

Rozwój cywilizacyjny jest czymś nieuniknionym i choć mogłoby się wydawać, że cywilizacja pomału doprowadza naturę do zagłady, to warto pamiętać, że wraz z jej rozwojem rozwijają się także nowe trendy, tendencje i sposoby funkcjonowania nie zawsze idące wbrew środowisku.

Read more »

Roślinne środki czystości – fanaberia czy myślenie o przyszłych pokoleniach?

Mogłoby się wydawać, że używanie naturalnych środków czystości jest jedynie swego rodzaju kaprysem idącym za rozwijającym się trendem eko. Jednak jest to nie tylko wybór, który bezpośrednio łączy się z zamiłowaniem do ekologii.

Read more »

Nasza misja

Misją Seventh Genertion jest tworzenie ekologicznych produktów oraz inspirowanie etycznej konsumpcji i ruchu na rzecz zrównoważonego świata.

Read more »